Granada/Corn Island - Reisverslag uit Corn Island, Nicaragua van Marcellino & Wendy & Elena & Mauro - WaarBenJij.nu Granada/Corn Island - Reisverslag uit Corn Island, Nicaragua van Marcellino & Wendy & Elena & Mauro - WaarBenJij.nu

Granada/Corn Island

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Marcellino & Wendy & Elena & Mauro

06 Maart 2017 | Nicaragua, Corn Island

Hallo vanuit een paradijsje op aarde! Maar eerst nog even kort over onze laatste dag in Granada. We deden dus een boottochtje langs de eilanden van vulkanische oorsprong voor Granada gelegen. We hadden het onszelf gemakkelijk gemaakt en de tour via het hotel geregeld. We werden opgehaald en bij het bootje afgezet. We hadden een hele leuke gids die heel veel vogels wist te spotten die wij echt niet hadden opgemerkt. Het was een mooi natuurgebied met smalle vaargangentjes.Fijn om even de stad uit te zijn. Mauro vond het geweldig om bij de gids op schoot te zitten en aan het stuur te mogen draaien en Elena's hoogtepunt van de dag was dat ze een aapje wat fruit gegeven had. 's Avonds aten we weer pizza bij een pizzeria waar we de eerste keer toen we in Granada waren ook gegeten hadden.
De volgende ochtend werden we met een taxi in ca 1 uur naar de hoofdstad Managua gebracht. Daar meldden we ons bij de 'terminal' voor binnenlandse vluchten. Daar ging het er wat anders aan toe dan dat we gewend zijn op een vliegveld. Er was geen loopband, dus de koffers moesten geshouwd worden (door het personeel, dat dan weer wel). In deze regio mag je gewoon vloeistoffen meenemen,dus dat scheelt een hoop gedoe bij de bagage controle. Natuurlijk liepen we zo over de landingsbaan. Het was een klein propeller vliegtuig voor ca 100 personen. We hadden een boardingpass met opvolgende nummers. Maar dit bleken geen stoelnummers te zijn, je kon gaan zitten waar je zelf wilde. Het personeel was erg behulpzam bij het dragen van de tassen. Daar kunnen ze bij Ryanair nog wat van leren. De kinderen gedroegen zich voorbeeldig. Mauro was druk om een bekertje kapot te scheuren en bleef keurig zitten. Vanuit de lucht zagen we een groen eiland met witte stranden. Bij aankomst moesten we in de 'aankomsthal' wachten om onze bagage in ontvangst te nemen die de mannen daar gewoon neerzetten (niks geen bagageband). We werden opgehaald met een piepklein autootje, maar toch paste alles en iedereen erin. En nu zijn we dus op Corn Eiland. Big Corn Island om precies te zijn, want er is ook nog een Little Corn Island. Big Corn Island heeft een oppervlakte van 10 km2. Er wonen hier veel afstammelingen van slaven, zij zijn zwarter van huiskleur en spreken Creools (en ook goed Engels). Er is 1 rondweg van 11km lang en er rijden veel kleine taxi's rond. Er wordt veel vis en kreeft gevangen en verder is het toerisme in opkomst. We verblijven bij Paraiso Club (zie www.paraisoclub.com). Deze tent wordt gerund door twee Nederlandse mannen die ook bij Ik vertrek zijn geweest. Heel leuk om ze te ontmoeten. Elena mocht zelfs in het huis van een van hen speelgoed uitzoeken om hier mee te spelen. Je kunt de uitzending bekijken op http://www.npo.nl/ik-vertrek/06-10-2016/AT_2065920. Het is hier erg relaxt en we genieten nog even van de zon, de zee en het strand. Morgen komt het zoontje van een medewerkster langs om met Elena en Mauro te spelen. En vandaag kwam een gezin uit Zwitserland in ons restaurant lunchen en konden hun meisjes met Elena spelen. Nog twee nachten hier, daarna nog 1 nacht in het hotel tegenover de luchthaven van Managua en daarna de lange reis terug naar huis. Na terugkomst zal ik nog een verslagje typen van onze laatste dagen in Nicaragua. Fijne dag vandaag!

• 06 Maart 2017 - 06:51

Ricardo:

Geniet nog even van de laatste dagen, en voor straks alvast een goede en veilige terugreis !!
    Hopelijk gaat het nu iets beter met Mauro...

Tot snel !

Groetjes Ricardo en de rest...

• 06 Maart 2017 - 22:23

Ria:

Hallo,

Nog even een laatste bericht. Nog even genieten vandaag op het eiland?
    Het reisverslag was weer leuk om te lezen.

Morgen weer vliegen naar het vasteland in het kleine vliegtuig.

Nog een paar dagen en een overnachting bij het vliegveld en dan vliegen naar Panama en Amsterdam.
    De vakantie heeft een begin en een einde.

Een goede terug reis gewenst door

Ria

• 08 Maart 2017 - 12:14

Annelies:

Hoi Wendy, heb net alle verslagen gelezen! Wat kun je er toch elke keer n gezellig verhaaltje van maken. Compliment!! Fijn om te lezen dat jullie zo genieten. Ik wens jullie een goede en veilige terugreis. Groetjes, Annelies

• 08 Maart 2017 - 22:16

Tefke:

Geniet nog van jullie laatste tijd en goeie terugreis!!

• 09 Maart 2017 - 14:29

Angelique Brugman-Hofmeijer :

Paraiso ziet er uit als een klein paradijsje op aarde!
    Ik vertrek ga ik nog een keertje kijken.
    Bewondering voor iedereen die huis en haard opgeven en aan de andere kant van de wereld hun geluk zoeken.
    Goede terugreis en geniet lekker na van al het moois.
    x