teveel viezeriken in Angeles - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Marcellino & Wendy & Elena & Mauro - WaarBenJij.nu teveel viezeriken in Angeles - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Marcellino & Wendy & Elena & Mauro - WaarBenJij.nu

teveel viezeriken in Angeles

Door: Marcellino& Wendy (geschreven door Wendy)

Blijf op de hoogte en volg Marcellino & Wendy & Elena & Mauro

20 Februari 2011 | Filipijnen, Manilla

Hallo allemaal vanuit de Filipijnen.
Hong Kong was echt geweldig voor een paar dagen! Onze tweede avond zijn we nog gaan kijken bij het festival, maar we konden weinig zien van de optredens (vanwege de drukte). De afgelopen dagen werd in veel landen in Azie het lantaarnfestival gehouden. In Hong Kong stonden allemaal beesten en figuren gemaakt van papier met verlichting erin (mooi om te zien!). De dag erna zijn we nog met het trammetje naar een uitzichtpunt gegaan, maar door de mist was er weinig te zien. Verder natuurlijk heel veel rondgelopen en ons verbaasd over de wolkenkrabbers.
Onze vlucht afgelopen zaterdag met Cebu Pacific verliep vlekkeloos.
We kwamen in Filippijnen aan in de plaats Angeles, luchthaven Clark, een oude Amerikaase luchtmachtbasis. De Amerikanen hebben hier tot begin jaren 90 de basis bemand. Alles deed daardoor aardig Amerikaans aan.
In Angeles was het heet, zo'n 30 graden, dus na aankomst wilden we 2 dingen: 1: een hotel 2: een zwembad.
Met als ultieme uidaging een combinatie van beide.
Na wat zoeken hebben we dit gevonden in het Bluefields hotel. Dat zag er leuk uit, mooi tuintje, aardig groot zwembad erom heen, ligbedden. "Ja, we blijven hier wel 2 nachten, misschien we 3", hoor ik mijzelf zeggen tegen de receptioniste. En ik meende het, we konden wel wat rust gebruiken. Na onze rugtassen op bed te hebben gedropt en onze zwemkleding aangedaan te hebben, nemen we direct een verfrissende duik. Daarna lekker lezen. En toen begonnen we echt om ons heen te kijken en zagen dat hier alleen 50+ waren van het mannelijke geslacht en wat Filippijnse meisjes van begin 20. Wat voelden wij ons ongemakkelijk zeg. Later, toen we een rondje gingen lopen, zijn we verder geen blanke vrouwen of stellen tegen gekomen. Ook bij het restaurantje waar we gingen eten, steeds hetzelfde beeld. We kwamen hier om een vulkaan met kratermeer te zien, maar besloten dat we hier zo snel mogelijk weg wilden.
Vandaag hebben we de bus genomen naar de plaats Banguio en morgenochtend reizen we door naar Banaue. Hier schijnen hele mooie rijstterassen te zijn. Daarna waarschijnlijk naar Manila en dan vliegen naar Palawan. Daar kijken we zo naar uit, dat we het rondje op Luzon iets inkorten.
groetjes, Wendy & Marcellino

• 20 Februari 2011 - 11:15

Renate:

Ohh dat meen je niet! Haha ik kan me voorstellen dat je je ongemakkelijk voelt.. ben benieuwd naar de rest van jullie avontuur ;-)

• 20 Februari 2011 - 11:19

Thea:

hallo ontdekkingsreizegers
    zo zie je maar dat het niet overal leuk is maar deze dingen kom je ook tegen,en dat treffen jullie toevallig niet leuk maar dat is niet anders.dus gewoon weer verder gaan met de reis ,naar een ander avontuur. hier is het koud en het gaat harde vriesen -7 graden heb ik gelezen.vele gr van thea en tejo'

• 20 Februari 2011 - 13:54

Ria:

Alles weer gelezen. Niet alles is leuk en het gaat soms anders dan je denkt. Geen vulkaan gezien, wel jammer.
    Dus maar weer verder reizen naar Banguio (gezien op Google maps). Ik ben benieuwd of er in deze plaats nog iets te beleven was.

Tot de volgende keer,
    Ria

• 20 Februari 2011 - 14:21

Inge:

Ha! Dat doet me denken aan toen ik met een vriendin in Indonesie was; leuke losmen gevonden, erg rustig toen we aankwamen, alleen een paar meisjes liepen er rond. Tegen de avond liep de tuin vol met kerels. Het ging de hele avond/nacht door. Wij hebben de deur gebarricadeerd met alles wat we konden verzinnen en oordoppen ingedaan. Sommige dingen wil je niet weten... Veel plezier op reis nog! Mooie mensen he, die Filippino's! En fantastisch lekker eten. Groeten van Inge

• 21 Februari 2011 - 15:04

Maya :

Haha grappig!!! Er komen vast nog andere mooie plekjes om lekker uit te rusten voor jullie....xx