Zwemvesten aan....en snel weer uit. - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Marcellino & Wendy & Elena & Mauro - WaarBenJij.nu Zwemvesten aan....en snel weer uit. - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Marcellino & Wendy & Elena & Mauro - WaarBenJij.nu

Zwemvesten aan....en snel weer uit.

Door: Marcellino& Wendy (geschreven door Wendy)

Blijf op de hoogte en volg Marcellino & Wendy & Elena & Mauro

02 Maart 2011 | Filipijnen, El Nido

Tot 1 maart zijn we in het plaatsje Coron gebleven.
Op 27 februari hebben we dus een tourtje gedaan naar het eiland Coron.
We hadden dit bij een reisburootje geboekt. We waren met zn vieren. Naast ons een Nederlandse man uit Brabant en de stoere 50 jarige, langharige hippie Nevil uit Norwich, Engeland.
Vanuit het plaatsje Coron stapten we op de boot naar Coron eiland, of beter gezegd de eilandengroep.
De lucht en zee waren helderblauw en we werden omringd door vele eilanden, allemaal begroeit met vele zeer groene bomen en bamboe. Een grillige kustlijn met kalksteenrotsen en als we wat dichterbij komen zien we wat verlaten strandjes in kleine baaien.
De dag bestond uit snorkelen en vele foto’s maken.
Het hoogtepunt voor ons was een van de zoutwatermeren, om daar de komen moesten we een eindje het eiland oplopen, door het woud, en daar was opeens, midden tussen de jungle, het schoonste meer ter wereld. Zo helder, zo blauw.
Voor de lunch aten we gegrilde vis, garnalen, rijst en bananen.
Op 28 februari hebben we een brommertje gehuurd om het eiland over te crossen. Er zijn slechts 2 verharde wegen. En verder heel veel ondoordringbare jungle. En overal zwaaiende kinderen.
Ook zijn de mensen echt heel erg behulpzaam.
1 maart zijn we per boot naar de plaats El Nido vertrokken. El Nido ligt wat zuidelijker in de provincie Palawan en is ook de meest toeristische plaats. De boot zou om 8 uur vertrekken en zou er 6 uur over doen. Rond een uur of 8 stapten we in de speedboot die ons naar de boot Overcomer bracht. Ze zeiden nog hurry hurry, we are waiting for you.
Eenmaal aan boord ging de kapitein zijn ochtend ritueel uitvoeren, gezicht wassen, scheren enz.
2 uur laten kwam de speedboot weer terug met nieuwe passagiers en konden we bijna vertrekken.
We moesten eerst ons zwemvast aandoen en dat werd nauwlettend gecontroleerd door een politieman. Toen we eenmaal uit het zicht waren van de kade, mochten we de zwemvesten weer uit doen en fungeerden ze als kussen om op te zitten (dat was wel nodig.)
Onderweg kregen we nog een bakje met rijst en 2 stukjes kip en 2 stukjes groente (om precies te zijn)
Natuurlijk deden we er geen 6 uur over, maar 7 uur. Gelukkig kwamen we aardig droog aan.
El Nido is een vrij drukke plaats aan zee, dus we kozen ervoor om met zn drieen een motot-taxi te nemen naar het strand. Ja, we waren met zn drieen wat die gekke 50-jarige hippie uit Engeland was er ook weer bij. We dropten onze rugtassen bij een restaurantje, zodat we het niet hoefden mee te slepen bij onze zoektocht. Het laatste stuk moesten we lopen en toen begon het heel hard te regenen, je weet wel echt zo’n heftige tropische bui. We scholen bij mensen thuis. Daarna weer verder. Uiteindelijk zijn we nog net voor het donker werd bij Golden Monkey terecht gekomen (google: Golden Monkey El Nido). We hebben hier een huisje met veranda, vanwaar we de zee kunnen zien. Vanochtend laat een ontbijtje gehad op onze eigen veranda.
Het is nog steeds heet vandaag, maar helaas regent het al bijna de hele dag. Hopenlijk wordt het straks droog zodat we het stadje nog even in kunen lopen.
Wat we verder doen? Heel veel lezen (Wendy) en gamen (Marcellino). Best relaxed zo.
Vanaf hier schijn je mooie snokeltochten te kunnen maken bij verschillende koraalriffen nabij eilanden voor de kust. Nou goed, we zien morgen wel weer, hopelijk is het dan wat beter weer.

• 02 Maart 2011 - 14:12

Marjon:

Na een weekje wintersport al je verslagen "bij" lezen. Wat maken jullie weer veel mee en wat een superreis!
    Heel erg leuk verslag om te lezen! Nog veel plezier en genieten!

• 02 Maart 2011 - 14:57

Anita:

Ik ben jaloers; hier moesten we vanochtend de autoruiten krabben...
    Heel veel plezier nog!

• 03 Maart 2011 - 08:06

Maya:

Lekker uitrusten is ook belangrijk! Ben benieuwd naar het snorkelen...xx

• 03 Maart 2011 - 11:14

Thea:

hallo reizigers.luieren op een veranda wie wil dat niet en niets doen naar al dat avontuur.en ik hoop voor jullie dat het nou weer droog is.om weer verder te gaan naar andere ontdenkingen.hier is het nog steeds.koud dus als jullie weer terug komen neem dan de zon mee naar huis dat wordt het hier ook lekker warm.de groetjes van tejo en thea.

• 04 Maart 2011 - 22:03

Ria:

Hallo ontdekkingsreizigers, steeds op zoek naar mooie en bijzondere locaties, zee (snorkelen) en strand, en een mooi huisje met varanda om heerlijk te luieren. Best om uit te houden zou ik zo zeggen.
    Een foto van het huisje gezien. Zag er leuk uit.
    Weer verder op reis gegaan?